Wystawa fotografii „Zimowe Nastroje” |
|
|
|
Wychowanki Aleksandra Małż i Natalia Gwara w ramach działalności w sekcji artystycznej, pod kierunkiem opiekuna sekcji p. A. Sieczak, przygotowały fotografie o tematyce zimowej. Zimowy świat, choć uśpiony bywa zaskakująco piękny. Zimowa fotografia nawet najbliższej okolicy może przynieść wiele interesujących efektów. Poprzez „Zimowe Nastroje” wychowanki podzieliły się z nami swoją kreatywnością i wrażliwością na otaczający nas świat i uwieczniły je na fotografiach.
Dziękujemy za piękne fotografie. Sekcja artystyczna
|
|
W dniu 25.02.2019 r. w Bursie Regionalnej w Ostrołęce odbył się Wieczór Karaoke, podczas którego każdy z wychowanków mógł spróbować swoich sił wokalnych i zmierzyć się z dowolnie wybranym przez siebie przebojem. Młodzież z ogromnym zaangażowaniem wcieliła się w rolę wokalistów, a także chętnie prezentowała swoje umiejętności taneczne. Osobami odpowiedzialnymi za organizację imprezy byli wychowawcy: Milena Załęska oraz Sylwia Skowron. |
Konkurs plastyczny „Miłość w moich oczach” |
|
|
|
W lutym w Bursie Regionalnej w Ostrołęce odbył się konkurs plastyczny „Miłość w moich oczach”. Konkurs skierowany był do wychowanków naszej Bursy. Organizatorem Konkursu był samorząd sekcji Kulturalno – Oświatowej wraz z opiekunem sekcji Panią M. Gal. Celem Konkursu był rozwój zainteresowań i uzdolnień wychowanków, kształtowanie umiejętności okazywania uczuć, emocji oraz postrzegania świata. Przy ocenie prac ważna była: kreatywność, wkład pracy własnej. Na Konkurs można było przygotować prace plastyczne: malarstwo, rysunek, grafika, wykonane techniką własną, prace fotograficzne oraz prace literackie. Rozstrzygnięcie Konkursu połączone jest z wystawą prac naszych uzdolnionych wychowanków na holu Bursy. Wychowankowie za udział w konkursie otrzymali dyplomy. Samorząd sekcji KO wraz z Panią Dyrektor i opiekunem sekcji wyłonili zwycięzców:
Wyniki konkursu kształtowały się następująco:
I miejsce – Natalia Bakuła s.79 II miejsce – Karolina Bakuła s.74 III miejsce – Natalia Gwara s.6
WYRÓŻNIENIA:
- Paweł Florek s.69
- Jakub Zapadka s.71
GRATULACJE |
21 Luty – Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego |
|
|
|
W związku z obchodami w dniu 21 lutego Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, sekcja artystyczna pod kierunkiem opiekuna p. A. Sieczak przygotowała wystawę poświęconą językowi polskiemu. Głównym celem wykonania wystawy jest uświadomienie wychowankom konieczności dbania o właściwy i poprawny sposób wypowiadania się, uwrażliwienie na problemy kultury języka, zaszczepienie troski o język i kulturę narodową, wpajanie odpowiedzialności za sposób posługiwania się językiem. Warto jednak pamiętać, że język polski należy pielęgnować nie tylko 21 lutego.
|
13 lutego odbyła się w Bursie Regionalnej w Ostrołęce Dyskoteka Walentynkowa, która okazała się doskonałą okazją do celebrowania nie tylko Dnia Zakochanych, ale też do integrowania wychowanków podczas wspólnego tańca. Młodzież z grupy I i III wraz z wychowawcami: p. Agnieszką Sieczak i p. Katarzyną Mardas przygotowała miłosną dekorację wraz z fotobudką do zrobienia walentynkowego selfie, słodki poczęstunek dla najbardziej roztańczonych par oraz tablicę, na której każdy zakochany mógł w anonimowy sposób wyrazić swoją sympatię wobec kolegi lub koleżanki. |
PROGRAM PROFILAKTYCZNY: „Jestem wartościowym człowiekiem” |
|
|
|
W okresie od 18.10.2018 r. do 9.01.2019 r. w Bursie Regionalnej w Ostrołęce przeprowadzony został PROGRAM PROFILAKTYCZNY pt. „Jestem wartościowym człowiekiem”, który opracowała i wdrożyła wychowawczyni p. Sylwia Skowron. W ramach programu odbyło się 9 spotkań nt.: „Poznajmy się lepiej”, „Dobra komunikacja to podstawa”, „Grupa daje mi siłę”, „Razem tworzymy całość”, „Zintegrujmy się współdziałając”, „Co mi się w sobie podoba?”, „Moje osiągnięcia”, „Moje mocne strony”, „Jestem wartościowym człowiekiem”. Na spotkaniach stworzono możliwości poznania się i integracji. Wychowanki mogły wzajemnie się prezentować na tle grupy, mieć własne zdanie, podzielić się przeżyciami i doświadczeniami. Razem szukały pomysłów i rozwiązań w sytuacjach problemowych.
Cele programu, które zostały zrealizowane w tym okresie to:
- budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa w grupie,
- wzmocnienie poczucia własnej wartości,
- wzajemne poznanie się, integracja,
- uczenie się uważnego słuchania i doceniania innych,
- zapoznanie ze sposobami komunikowania się,
- rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie,
- rozróżnianie i nazywanie uczuć,
- praca nad rozwojem empatii wśród członków grupy,
- tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
- rozpoznawanie umiejętności i talentów wszystkich członków grupy,
- stwarzanie sytuacji do wypowiadania własnych opinii.
Metody pracy, które wykorzystano przy realizacji programu to:
- pogadanka,
- pantomima,
- krąg,
- rysunki,
- niedokończone zdania,
- burza mózgów,
- wizualizacja,
- historyjki obrazkowe,
- zabawy i gry integracyjne.
|
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 następna > ostatnia >>
|
Strona 39 z 84 |