Informacje o naborze na rok szkolny 2024/2025 |
|
|
|
Drodzy Rodzice i Kandydaci do zamieszkania w bursie
Informujemy, że rekrutacja do Bursy Regionalnej w Ostrołęce na rok szkolny 2024/2025 odbywać się będzie w terminie od 3 do 25 czerwca 2024 r.
W przypadku:
1) kandydata niepełnoletniego Wniosek o przyjęcie do bursy składają rodzice wychowanka (załącznik nr 1 Regulaminu Rekrutacji do Bursy Regionalnej w Ostrołęce),
2) kandydata pełnoletniego Wniosek o przyjęcie do bursy składa sam wychowanek (załącznik nr 2 Regulaminu Rekrutacji do Bursy Regionalnej w Ostrołęce).
Prosimy o pobieranie druku wniosku o przyjęcie do bursy ze strony internetowej bursy, który jest dostępny w zakładce NABÓR . Druk wniosku o przyjęcie do bursy będzie również dostępny w sekretariacie bursy.
Wniosek wypełniony i podpisany przez rodzica niepełnoletniego kandydata/pełnoletniego kandydata należy złożyć w dniach od 3 do 25 czerwca 2024 r. w bursie lub przesłanie pocztą tradycyjną (decyduje data wpływu do placówki) na adres:
Bursa Regionalna w Ostrołęce ul. R. Traugutta 9a 07-410 Ostrołęka
W przypadku pytań prosimy o kontakt z sekretariatem bursy - numer telefonu 29 760 28 01 w godz. 8:00-15:00 lub adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Z poważaniem Alina Ambroziak Dyrektor Bursy Regionalnej w Ostrołęce |
|
Zakończenie roku szkolnego 2023/2024 |
|
|
|
W dniu 22 maja 2024 r. w Bursie Regionalnej w Ostrołęce odbyła się uroczystość „Zakończenia roku szkolnego 2023/2024”. r. Po części artystycznej pani Dyrektor wraz z wychowawcami, wręczyli nagrody oraz podziękowania młodzieży za ich postawę oraz zaangażowanie w życie placówki. Najbardziej aktywnemu wychowankowi wręczono statuetkę „As życia kulturalnego Bursy”. Uroczystość zorganizowali wychowankowie grupy II i V pod kierunkiem wychowawców p. M. Gal oraz p. K. Prota. |
Relacja z realizacji programu: „Klub Szkół UNICEF” |
|
|
|
We wrześniu młodzież z Koła Wolontariatu dołączyła do programu Klub Szkół UNICEF. Program był realizowany przez cały rok szkolny 2023/24. Klub Szkół UNICEF to program zrzeszający placówki, którym zależy na podejmowaniu z młodzieżą ważnych tematów – od działań charytatywnych, przez profilaktykę zdrowia psychicznego, bezpieczeństwo czy klimat.
W ramach programu odbyło się szereg działań w następujących modułach:
Temat na październik: „Porozmawiajmy o zdrowiu psychicznym”; Temat na listopad: „Partycypacja – prawo dziecka”; Temat na grudzień: „Działamy dla innych”; Temat na styczeń: „Integracja przez działanie”; Temat na luty: „Bezpieczeństwo w internecie”; Temat na marzec: „Nierówności i pomoc humanitarna”; Temat na kwiecień: „Dbamy o środowisko”; Temat na maj: „Zdrowie w głowie”.
Podsumowanie wszystkich aktywności, które odbyły się w tym roku szkolnym zawiera poniższy dokument [plik PDF].
Wychowawca: Sylwia Skowron |
Relacja z realizacji programu: „Godziny Wychowawcze ze Światem” - Polska Akcja Humanitarna |
|
|
|
We wrześniu młodzież działająca w Kole Wolontariatu dołączyła do programu „Godziny Wychowawcze ze Światem”. Program realizowany był przez cały rok szkolny 2023/24.
„Godziny Wychowawcze ze Światem” – to cykl zajęć, które stanowią zaproszenie do zgłębiania wyzwań współczesnego świata. Z jednej strony chcieliśmy lepiej poznać świat, w którym żyjemy, odkryć globalne współzależności i niesprawiedliwości. Z drugiej naszym celem było kształtowanie postaw, które pomogą nam uczynić go bardziej sprawiedliwym w przyszłości. W trakcie realizacji programu uczyliśmy się jak ważnym i potężnym narzędziem w drodze do tego jest zmiana języka i narracji. Program składał się z 8 spotkań. Zajęcia z grupą przeprowadzono według opracowanych przez Polską Akcję Humanitarną scenariuszy zajęć. Program zajęć uwzględniał potrzeby wychowanków, ich możliwości i poziom aktywności.
Podsumowanie wszystkich działań, które odbyły się w tym roku szkolnym zawiera poniższy dokument [plik PDF].
Pamiętajmy, że proces zmiany i refleksji jest znacznie dłuższy, a ziarna zasiane podczas „Godzin Wychowawczych ze Światem” mogą kiełkować znacznie później.
Wychowawca: Sylwia Skowron |
25 kwietnia tego roku w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce odbyła się prelekcja z okazji Światowego Dnia Książki, skierowane do młodzieży z Bursy Regionalnej. Celem spotkania było zachęcenie wychowanków do czytelnictwa oraz promowania wartości, jakie niesie za sobą czytanie. Prelegentka przedstawiła ofertę skierowaną do młodzieży – wypożyczalnia, dział zbiorów specjalnych, dział informacyjno-bibliograficzny i czytelnia oraz dział gromadzenia i opracowania zbiorów.
Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję obejrzeć wystawę prac plastyczno-technicznych wykonanych przez dzieci i młodzież, jak również zapoznać się z platformami oferującymi korzystanie z audiobooków i ebooków i katalogów online. Wydarzenie to stanowiło istotną inicjatywę zachęcającą młodych ludzi do czytelnictwa oraz rozwijania ich zainteresowań i pasji, gdyż czytanie pozwala na poszerzanie wiedzy, rozwijanie wyobraźni, kształtowanie empatii i rozwijanie kreatywności.
Warto przypomnieć, że Światowy Dzień Książki jest obchodzony od 1995 roku z inicjatywy UNESCO, a jego celem jest promowanie czytelnictwa oraz popularyzacja wiedzy o książce jako źródle wiedzy i kultury. Dzięki takim spotkaniom wychowankowie mają okazję spotkać się z osobami, które przekazują wiedzę i inspirują ich do rozwijania swoich pasji. Oby takich inicjatyw było jak najwięcej, a młodzi ludzie mieli dostęp do wartościowej literatury i wiedzy, która pozwoli im osiągnąć pełen rozwój i zrealizować swoje życiowe cele. |
W dniu 24.04.2024 r. w naszej placówce gościliśmy psychologa z Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Ostrołęce Pana Łukasza Możejewskiego, który przygotował prelekcję dla wychowanków bursy na temat: „Hejt w grupie rówieśniczej”. W trakcie spotkania młodzież miała możliwość zdobycia wiedzy, na temat tego, czym jest mowa nienawiści, hejt, jak rozpoznać jego przejawy, a także uzyskać informację co zrobić, gdy zetkną się, z którymś z tych zjawisk. Była to również dobra lekcja kształtowania oraz promowania postaw empatycznych, nawiązywania oraz podtrzymywania relacji i więzi rówieśniczych. |
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>
|
Strona 3 z 87 |